PAUL BURKE
Actor
Amb una carrera actoral de 40 anys a les seves esquenes, Paul Burke va morir a la seva casa de Palm Springs (Califòrnia) als 83 anys. Daniela Ryans, portaveu oficial de la família, va assenyalar que l’actor, que va participar a sèries d’èxit com La ciudad desnuda (Naked City) i Dinastia, va morir al costat de la seva dona, Lyn, No va aconseguir superar la seva batalla contra la leucèmia i el limfoma no-Hodgking.

Burke va ser candidat en cues ocasions als premis de la televisió nord-americana Emmy pel paper del detectiu Adam Flint a l’exitosa sèrie des dels anys setanta La ciudad desnuda.

En total, havia participat una dotzena de sèries de televisió. A la gran pantalla, va destacar a finals dels anys 60 per les seves interpretacions a El cas de Thomas Crown –protagonitzat per Steve McQueen- i El Valle de Muñecas.

Nascut a Nova Orleans l’any 1926, Burke era fill d’un boxejador de la categoria de pes pesat. La seva família regentava un restaurant i club nocturn al Barri Francès durant la Segona Guerra Mundial, on el jove Burke va passar molt de temps abans de traslladar-se a Califòrnia per iniciar la seva carrera com a actor. Burke va reconèixer al seu moment que la seva vida va canviar després de veure als personatges tristos que passaven pel club de la seva familia.

El seu paper a La ciudad desnuda va suposar l’impuls a la seva carrera. La popular sèrie va destacar pel seu estil negre, gairebé documental. A la sèrie va coincidir amb futures estrelles com Robert Duvall i Dustin Hoffman.

Als anys vuitanta va treballar a la popular sèrie Dinastia. Anys més tard va decidir retirar-se. El seu darrer treball correspon a la pel•lícula El Especulador (The fool), rodada l’any 1990.