Antonio R. Onetti, presidente de la SGAE, junto a Antonio Banderas, en la entrega del galardón. Copy de foto: Jesús Domínguez/Premios Max.

La SGAE ens ha enviat aquest comunicat, fent referència a l’atorgament aquest vespre del Premi Max d’Honor a Antonio Banderas, també dit la Medalla d’Honor de la SGAE, organitzadora des premis.

“En aquests moments necessitem l’ajuda de la SGAE”

Antonio Banderas va rebre aquest diumenge la Medalla d’Honor de la Societat General d’Autors i Editors (SGAE) de mans de el president de l’entitat, Antonio Onetti, en un acte privat que va tenir lloc al Teatre del Soho de Màlaga. La cerimònia s’ha pogut veure en el transcurs de la gala dels Premis Max de les Arts Escèniques celebrats avui, dilluns, al Teatre Cervantes de la ciutat andalusa. Amb la Medalla d’Honor, màxima distinció que atorga l’entitat, la SGAE agraeix a Antonio Banderas “la seva extraordinària contribució a la cultura del seu temps i la seva valuosa representació de l’talent artístic espanyol en tot el planeta”.

Després de recollir el guardó, el creador malagueny, soci de l’entitat, ha manifestat: “Agraeixo a la SGAE, que és una institució que va ser creada per vetllar realment pels drets dels treballadors d’aquest món de l’espectacle. I a hores d’ara necessitem la seva ajuda, perquè estem vivint en un món molt confús on totes les coses estan canviant, on aquests drets moltes vegades es tornen massa difusos. Ho agraeixo en nom meu i en nom de tot el meu equip.”

Banderas, que ha reconegut que el Teatre del Soho és el projecte de la seva vida, “des del principi aquest ha estat un somni”, ha subratllat: “Jo sóc un actor pel teatre, no sóc un actor pel cinema i li estic súper agraït a el món de cinema, però és el teatre el que em va fer actor.” Així mateix, ha recordat que és “una casa oberta no només a el públic sinó a la gent jove que vol trobar un lloc per desenvolupar-se com artistes.”

Antonio Onetti ha destacat la carrera artística del malagueny com a actor internacional i després com a director de cinema i empresari teatral: “És un privilegi per a la imatge del nostre país. Però, sobretot, és un referent per als nostres creadors, especialment per als talents més joves que també intenten portar el seu treball fora del nostre territori “. El president de la SGAE ha assenyalat que aquests premis honorífics “de vegades apareixen quan un artista arriba a la fi de la seva carrera”, però en el cas de Banderes “està en el seu millor moment, després d’interpretar a ‘Dolor i glòria‘ un els millors treballs de la seva carrera, immers ara en un altre important rodatge, impulsant en el seu propi teatre el seu propi espectacle, que ha competit en aquesta edició dels Max, i amb tant cinema i tant teatre per davant “.

Sobre la Medalla d’Honor de la SGAE

Des que fos instaurada el 1963, la Medalla d’Honor de la SGAE ha estat concedida de manera extraordinària a un nombre selecte de cinquanta-una personalitats o institucions destacades per la seva contribució universal a l’àmbit cultural. Es tracta de la màxima distinció de la SGAE, i el nom d’Antonio Banderas se suma a una brillant relació en què també figuren Francisco Ayala, Antonio Buero Vallejo, Marilyn Bergman, Francisco Neva, José Antonio Labordeta, José Feliciano, Pablo Sorozábal, Cristóbal Halffter o Lina Morgan, entre d’altres. La més recent Medalla d’Honor de la SGAE va ser lliurada al músic Pedro Iturralde en 2015.