Comunicat en suport de les víctimes d’assetjament sexual i d’abús de poder

Davant les últimes notícies sobre els presumptes assetjaments sexuals i abusos de poder en l’entorn teatral de Barcelona, el Teatre Lliure, des de la seva nova governança, vol posar de manifest el compromís implacable contra qualsevol tipus d’assetjament per raó de sexe, orientació sexual i/o identitat de gènere.

Un compromís que reafirma la nostra repulsa als casos denunciats recentment, com també reitera el més profund suport i solidaritat amb l’alumnat de les escoles d’arts escèniques, i amb totes les persones que hagin pogut patir aquest tipus de situacions d’abús de poder i d’assetjament sexual. Un suport també a tots els/les professionals de dins i de fora de les institucions que treballen per a una societat lliure de models anteriors obsolets.

Des del Teatre Lliure treballem per a la defensa de la dignitat de les persones, per prevenir i sensibilitzar sobre aquest tipus de situacions i per canviar una pràctica teatral que no ens representa. I per això entenem que calen instruments constants de detecció i de prevenció per denunciar i alertar de possibles situacions d’abús de poder.

Per aquesta raó, aplaudim totes les iniciatives, mesures i eines creades tant en l’àmbit legislatiu com en la mateixa societat per tal de construir plegats un entorn de creació i de treball en què la igualtat, el respecte i el diàleg siguin l’autèntic motor creatiu. Res, i l’art encara menys, pot justificar que s’atempti contra la dignitat de cap ésser humà.

BANNER QUINZENA METROPILITANA FILATURAS 2021
Banner Quinzena metropolitana 2021