La catorzena edició del Festival Internacional d’Arts Escèniques per a Espectadors de 0 a 5 anys El Més Petit de Tots  s’ha tancat aquest cap de setmana amb molt bons resultats pel que fa a la participació assolida i un excel·lent nivell artístic que “demostren la importància de l’art i de la creació en general per a la primera infància”, resumeix Eulàlia Ribera, directora del certamen. El Més Petit de Tots va començar el 10 de novembre i s’ha desenvolupat paral·lelament a onze ciutats catalanes amb un programa que combinava l’exhibició d’espectacles –bona part dels quals internacionals–, els tallers familiars, la formació de docents i unes Jornades Professionals per reflexionar sobre els límits i el futur del sector.

 

Les dades provisionals de venda d’entrades apunten que l’índex d’ocupació global per les més de 120 funcions incloses al programa del Festival (una cinquantena de les quals orientades al públic escolar) ha superat el 95 per cent. De fet, moltes de les representacions han exhaurit l’aforament. També han exhaurit completament les places tots els tallers familiars incorporats al programa aquest any per tal d’estendre El Més Petit de Tots a espais alternatius als teatres (principalment biblioteques, escoles bressol i fàbriques de creació) i a nous col·lectius de participants.

D’altra banda, la festa que el Festival va desenvolupar a l’Estruch Fàbrica de Creació els dies 17 i 18 de novembre va aplegar unes 5.000 persones, que cal sumar a la setantena de professionals del sector acreditats a les Jornades Professionals Crossing Borders i al centenar de docents d’educació infantil que han pres part en les masterclass impartides pels creadors d’algunes companyies incloses al programa.

“Però més enllà de les xifres, que són excel·lents, el que més ens satisfà del Més Petit de Tots és la demostració que l’art és essencial en totes les etapes de la vida, començant per la primera infància”, valora Eulàlia Ribera. “Volem un Festival que arribi a tothom, per això l’obrim amb una gran festa o el fem sortir dels teatres cap a racons on pugui atraure més segments de públic”, afegeix, per concloure: “Hem situat el festival en línia amb el que el Consell Nacional de la Cultura i les Arts (CoNCA) ha dit aquesta setmana en la presentació del seu informe anual: ‘La Cultura és una eina de cohesió social i cal mes cultura i per a més gent’. I nosaltres hi afegim: començant per pels més petits de tots”.

Al Festival El Més Petit de Tots 2018 hi han participat quinze companyies procedents de Catalunya, Bèlgica, França, Dinamarca, Finlàndia, Noruega, Sèrbia i Suècia . El certamen s’ha desenvolupat a LaSala Teatre i L’Estruch de Sabadell, el Teatre de l’Aurora d’Igualada, el Mercat de les Flors i el SAT Sant Andreu Teatre de Barcelona, el Teatre Municipal de l’Escorxador de Lleida, el Teatre Principal d’Olot, el Teatre Municipal de Benicàssim, el Teatre Auditori de Sant Cugat i el Teatre Mira-sol de Sant Cugat, el Teatre Clavé de Tordera, el Teatre Auditori de Granollers, el Teatre de Tarragona i l’Àtrium de Viladecans. Altres espais que han acollit activitats són la Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers, la Fàbrica Fabra i Coats de Barcelona, les biblioteques del Nord, de Ponent i Vapor Badia de Sabadell, la Biblioteca Pública de Lleida i les biblioteques Volpelleres Miquel Batllori i Mira-sol Marta Pessarrodona, totes dues de Sant Cugat.

  • West Side Story
  • Nomad
  • Crimen y telón
  • Paco Ibáñez