El to dramàtic que caracteritza la majoria d’espectacles de la bailaora i coreògrafa Eva Yerbabuena es converteix en una explosió de colors en el seu nou treball El hueso de la memoria, que es representarà avui per primer cop a Catalunya dins del Festival Temporada Alta. Està ple de contrastos però també hi ha algun punt de negre, diu l’artista.

El fil conductor de l’espectacle, on es pot escoltar una bulería, una farruca o una rondeña, són tres saetas que escenifiquen la importància que té per a Yerbabuena la fe i la Setmana Santa. L’altre eix principal és la nana Alba del hijo, que interpreta amb el ballarí i coreògraf Patrick de Bana. Només amb la seva presència a escena ja t’està explicant coses. Té aquell control del temps i del moviment. Assegura que es tracta d’un treball senzill en què l’objectiu és que tant els ballarins com els músics, entre els quals hi ha Rafael de Utreta i Paco Jarana, s’ho passin bé. Hem enfilat records, tant bons com dolents, per provocar certs sentiments que acabes manifestant a escena. L’espectacle es va estrenar al teatre de la Zarzuela i després de passar per Sevilla es preveu que vagi a Londres.