L’òpera i la sarsuela són protagonistes en la programació del primer semestre del 2012 del Teatre Municipal de Girona. Segons reconeixen els programadors, era una reclamació dels espectadors augmentar el nombre d’espectacles lírics i això s’ha traduït en dues òperes –La Bohème i Aïda– i dos espectacles de sarsuela.

Durant el Nadal ja s’han venut més de 340 entrades per aquests espectacles. Fins a l’estiu, s’han programat un total de 26 espectacles des de mim, circ, dansa, música lírica i teatre. L’alcalde, Carles Puigdemont, ha destacat la qualitat i l’equilibri entre tradició i innovació i ha dit que a Girona “hi ha temporada alta de teatre durant tot l’any”.

La principal novetat en la programació del primer semestre del 2012 al Teatre Municipal passa per l’augment dels espectacles de lírica. Segons reconeixen els programadors, ho fan a petició dels espectadors. Prova de la bona rebuda que tenen aquests espectacles entre els gironins és que, durant les festes de Nadal, ja s’han venut més de 340 entrades per a espectacles d’òpera i sarsuela.

Segons ha explicat el director del teatre, Jep Sànchez, per a les òperes Aïda (26 de febrer) i La Bohème (18 de març) ja s’han venut més de 100 entrades per a cadascun dels espectacles i aquest és un fet que fa respirar tranquils els tècnics ja que els espectacles d’òpera -on hi ha més de 40 artistes dalt l’escenari- són els més cars.

A més, faran estada a Girona durant els primers mesos de l’any les grans estrenes de la temporada passada com Qui té por de Virginia Woolf?, amb Pere Arquillué i Emma Vilarasau (3 de març) o la commovedora La nostra classe (31 de març) dirigida per Carme Portacelli, la reeixida comèdia Pel davant i pel darrera amb una versió de Paco Mir del Tricicle (10 de març) i El sexe dels àngels (26 de maig) una producció de gent jove amb temes propis de l’edat .

A banda d’aquests espectacles, també s’han previst altres disciplines com la dansa, amb tres espectacles programats i també cinc obres més per a públic familiar. També es podrà veure al Teatre Municipal dos espectacles per a tots els públics: Call me maria i Operetta -guardonada amb el premi Butaca 2011 al millor espectacle familiar- i també el concert de Cabo San Roque.

El Teatre Municipal també col·labora amb un projecte que duen a terme 24 instituts de la demarcació. Es tracta del projecte ‘UAP’ -treballant per la pau- que ha desembocat en la creació d’un espectacle musical per commemorar l’aniversari de la mort de Gandhi (el pròxim 30 de gener). Els joves estudiants faran diverses representacions al Teatre Municipal a finals de gener, de les quals n’obren una al públic el pròxim 27 de gener. El preu d’entrada serà de sis euros i la recaptació anirà a projectes solidaris a la banya d’Àfrica.

Les entrades per als espectacles del Teatre Municipal es posen a la venda a partir de la setmana vinent. Els abonaments es podran comprar a partir del 17 i 18 de gener a les guixetes del Teatre (de 11 h. a 17 h.) i a partir de dijous 19 ja es podran adquirir les entrades.

LA MERCÈ, APOSTA PER LES ARTS ESCÈNIQUES CONTEMPORÀNIES

D’altra banda, respecte la programació d’Escena plural del Centre Cultural la Mercè, es manté l’aposta per les arts escèniques contemporànies. Segons ha reconegut un dels tècnics de la Mercè, Aniol Casadevall, el centre cultura és un dels pocs del país que manté programacions estables en aquestes disciplines més innovadores.

Una programació amb propostes desenvolupades al mateix centre (oferint suport a la producció en forma de residència d’alguns dels espectacles programats, com el del bailaor Juan Carlos Lérida o la dansa contemporània de Isidre Rebenaque), amb presentacions de produccions d’artistes o companyies gironines i amb espectacles reconeguts per la seva excel·lència.

Des de 2003, la Mercè també organitza un cicle d’espectacles literaris de creació -‘A pas de poetes’- que aquest any aniran dedicats a Jacint Verdaguer, Anna Akhmàtova, Mario Benedetti i Víctor Sunyol. L’any s’iniciarà amb la curiosa participació de Neil Harbisson, autoanomenat ‘ciborg’, que va néixer amb acromatisme i hi veu en blanc i negre. S’ha instal·lat al cap un ull electrònic que du de manera permanent i que li permet escoltar els colors. Harbisson serà tres dies a Girona, 26, 27 i 28 de gener) per explicar la seva experiència i fer un recorregut per la ciutat ‘escoltant els colors’ de Girona.

SENSE RETALLADES SIGNIFICATIVES EN CULTURA

Segons ha detallat l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, l’ajuntament no té encara tancat el pressupost del 2012 però ha avançat que els diners que es destinen a la programació són similars als de l’any passat. No obstant això, ha remarcat l’esforç que s’està fent des de la direcció tècnica dels dos espais per “fer més amb menys”.

Puigdemont ha destacat la qualitat de les dues programacions i ha afirmat que la ciutat viu una “temporada alta” de teatre tot l’any, en al·lusió al festival de tardor de Catalunya que situa Girona com a epicentre de les arts escèniques.

“Amb la proposta que avui es presenta queda acreditat que tot l’any hi ha temporada alta, per la qualitat i l’equilibri i per ser una programació que no exclou absolutament res, integra gèneres, estils, públics, propostes, risc i tradició”, ha afirmat.

Deixa una resposta

Please enter your comment!
Please enter your name here